Pecantem me quotidie

TresTercero (instrumental)

Ave Maria

O Magnum Misterium

Todo cuanto pudo dar

Niño Dios

Tiento para dos tiples

La Negrina (ensalada)

Suite

Gaitas

Folias agaitadas

paradetas

paradetas acanariadas

xácara de la costa


Buelen, buelen

Salve en Romance

Reina y Madre

Serafin que con dulce Harmonia

Laudate Dominum

Ah de la tumba sacra

Cristobal de Morales ( c.1500-1553)

Antonio de Cabezón  (1510- 1566)

T. Luis de Victoria (1548-1611)


Francisco Guerrero ( c.1528-1599)


Antonio Brocarte (1629-1696)

Mateo Flecha (1481-1553)

Diego Fernandez de Huete (†1705)







J. Hidalgo (164- 1685)

García de Salazar (†1710)


  1. J.Cererols. (1618- 1680)

Cristóbal de Isla (1642-1711)

José de Vaquedano (1642-1711)

The Road to Santiago

St. Bartholomew Church

Washington Cathedral

Sopranos:

Aída López Carrera

Chelo López Federico

Trinidad González García

Ana Pazos Pintor

Malena Pazos Pintor

Elena Sobrino Fernández

Tenors:

Chema Ares Pérez

Pablo Mato Collazo

Diego Neira Sinde

Capela Compostelana


Francisco Luengo, treble and bass viol

Xurxo Varela, treble viol

Hugo Kesteman, baroque bassoon

Valentin Novio, baroque guitar

Manuel Vilas, harp

Bruno Forst, organ

Basses:

Alfredo López Moure

Luís Martínez Sánchez

Xurxo Varela Díaz

Altos:

Óscar Mato Collazo

Sonia Miriam Rohrer Sobrino

Marión Sarmiento Vallverdú

Martín Viaño García

Performers

Conductor: Miro Moreira

Music at the Santiago Cathedral


Metropolitan Museum

The Cloisters

Códex Calixtinus S. XII:


Dum pater Familias

Annua gaudia

Congaudeant Catholici

Ad Superni Regis Decus


Domine quando Veneris


Luces y Cariños

“Villancico” for the Corpus Christi procession.

For two sopranos, tenor and accompaniment.

                                               



Cuidado Sentidos

Christmas carol to the Blessed Sacrament

for soprano, tenor, bowed vihuelas and accompaniment.

Year of 1695



Peregrino, espera

“Villancico” for the Blessed Sacrament


Erunt signa

Motet for the First Sunday of Advent                                               



Por donde, dí

“Villancico” to the transfer of the Blessed Sacrament

into the Royal Temple of San Payo

For soprano, violón and accompaniment


Que le diré a esta bella Zagala

“Villancico” to the Inmaculate Conception

Códex Calixtinus S. XII:


Anonimous

Magister Airardus Viziliacensis

Magister Albertus Parisiensis

Magister Albericus Archiepiscopus Bituricensis


Cantorales de Polifonía


José de Vaquedano (1642-1711)


t




José de Vaquedano






José de Vaquedano



Diego de  Muelas (+1742)

                       



José de Vaquedano






Taller de Canto do

Orfeón Caixa Galicia Terra a Nosa

Soloists

Performers

Conductor: Miro Moreira


treble and bass viol

treble viol

baroque bassoon

baroque guitar

harp

organ

Photo: Pablo Mato

soprano

countertenor

countertenor

tenor

tenor

bass

bass

Isabel Álvarez

David Azurza

Martín Viaño

Gerardo López

Diego Neira

Jordi Ricart

Xurxo Varela


Francisco Luengo

Xurxo Varela

Hugo Kesteman

Valentin Novior

Manuel Vilas

Bruno Forst

Soloists:


Isabel Álvarez, sopran

David Azurza, countertenor

Gerardo López, tenor

Jordi Ricart, bass

medieval instrumentsInstruments_eng.htmlshapeimage_2_link_0